Topp fem: saker på konstiga ställen.

Planerna ändrades. Syster var tydligen dubbelbokad och valde tråkigt nog bort systern sin (jag).  Jag blev alltså tvungen att stanna hemma och hjälpa Jenny att storstäda huset inför dagens och kvällens finfrämmande istället. Trevliga som vi är tänkte vi dela med oss av några av dagens fynd.

Varsågoda, här har ni vår topp fem lista över saker som ligger på konstiga ställen.
(Obs. Bilderna nedan är tagna innan själva storstädningen, därav de tidvis otrevliga bakgrunderna.)

Plats nummer fem: Verben på ytterdörren. Egentligen var det Jenny som tyckte att placeringen var underlig. Jag tycker att den bara är praktisk. Med hjälp av den kan man kombinera spaning efter farliga våldtäktsmän i titthålet med inlärning av de transitiva respektive intransitiva verben.  Alla tiders!




Plats nummer fyra: Spetsen i fruktskålen. Egentligen en kvarlämning från födelsedagens paketöppning. Rättså stiligt. Rättså onödigt.


Plats nummer tre: Hårnålen i disken. Länge har jag funderat över hårnålförsvinnandets gåta. Vart de tar vägen och så. Nu vet jag 


Plats nummer två: Enochfemti i mynt på badrumsgolvet. Har legat där i veckor. Ett praktiskt spartips. Ingen vill plocka upp pengar som legat på ett toalettgolv. Ingen använder pengar som legat på ett toalettgolv. Följd: Man får ha pengarna kvar. Dösmidigt.


Plats nummer ett: Gemet i duschen. Pappersarbete. Vatten. Är det bara jag som tycker att verkar vara en minde bra kombination?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0