Angående fotbollen, fruktkolorna och tävlingsinstinktslösheten

Det är söndag. Min sista dag som adertonåring. Dagen då det avgörs vilket lag som vinner den där fotbollstävlingen. Folk är galna. Verkligen helt galna. Främst över det där med fotbollen då.

Själv är jag inte alls galen. Inte överväldigad av göteborgskärlek och stockholmshat. Tvärtom är det här en dag då jag visar prov på hur tävlingsinstinktslöshet ser ut. Jag diskar och torkar och sopar och dammsugar och plockar upp efter gårdagens kalasigheter. Sitter i godan ro och tuggar på de lite för gamla och inte jättedelikata fruktkolor Rebecka tagit med sig hem från jobbet och funderar på vilken känslokall person jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0