Angående pepparkakor och kockmössor och sånt

Jag är hos syster och julbakar. Syster bakar en pepparkaksjulekrubba och har givit mig i uppgift att fixa didär snubbarna runtomkring. Två stjärnor, två hästar, två kvinnliga herdar, sju manliga herdar (varav en är huvudlös och en är benlös) och en julnoshörning har jag gjort och tålamodet börjar så att säga att tryta.

När familjen i min ungdom ställde till med pepparkaksbak brukade den låta mig ha på mig en käck kockmössa. Då jag iklädde mig den iklädde jag mig nämligen också rollen som pepparkaksbagare. Jag fylldes med tålamod och kreativitetoch var sådär hemskt duktig.

Dessvärre har syster ingen sån där käck kockmössa. Därför ägnar jag mig åt att äta degen istället.
Bra val!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0